Angiver koden for den betalingstype, der skal bruges for posten på udbetalingskladdelinjen.

Klik på feltet for at se disponible indstillinger.

Den følgende tabel beskriver indstillingerne.

Indstilling Beskrivelse

<Tom>

Vælg denne mulighed, hvis du ikke vil oprette en check. Dette er standardvalget.

Computercheck

Vælg denne mulighed, hvis Microsoft Dynamics NAV skal oprette og senere udskrive en check fra denne udbetalingskladdelinje. Se nedenfor.

Manuel check

Vælg denne mulighed, hvis du har oprettet en check manuelt, og Microsoft Dynamics NAV skal oprette en tilsvarende checkpost på beløbet. Du kan ikke udskrive check med denne mulighed. Se herunder.

Bemærk
Du kan kun vælge Computercheck eller Manuel check, hvis Modkontotype eller Kontotype er bankkonto.

Sådan bruger du funktionen Udskriv check i udbetalingskladden:

  1. Udfyld linjerne i udbetalingskladden enten manuelt eller ved hjælp af funktionen Lav kreditorbetalingsforslag. Denne funktion hjælper dig med at holde styr på checkindbetalinger til kreditorer.
  2. Vælg enten Computercheck eller Manuel check (se ovenfor) i dette felt.
  3. Hvis du vælger Computercheck, skal du udskrive checken(e), før du kan bogføre linjen eller linjerne. Hvis du vælger Manuel check, kan du bogføre linjerne med det samme.
  4. Udskriv checken(e). Du kan finde flere oplysninger i Check.
  5. Når checken(e) er skrevet ud, kan du bogføre udbetalingskladden.

Hvis du vil annullere check efter udskrivning, kan du annullere en enkelt eller alle check.

Når du har udskrevet eller bogført kladdelinjerne, bliver der oprettet checkposter i tabellen Checkpost. Her kan du også annullere check.

Tip

Se også